Article 14
För att Mustaschkampen ska kunna bli verklighet krävs samarbeten med många av Sveriges framstående företag och organisationer. Alla kan självfallet bidraga till forskningen om cancer och att informationen sprids till allmänheten, men de stora summorna kommer generellt sett från de stora bolagen.
För tillfället består gruppen med huvudsponsorer av nio företag; Aftonbladet, Apoteksgruppen, Brothers, Beijer Byggmaterial, Butterick’s, Grandiosa, Ica Maxi Stormarknad, Schibsted och Svensk Travsport. En del känns förmodligen igen av den stora massan medan andra endast är kända för vissa segment av den svenska populationen.
Både Aftonbladet och Schibsted är medieföretag medan Apoteksgruppen är en sammanslutning av olika apotek. Från livsmedelsbranschen finns matbutiken Ica Maxi Stormarknad liksom Grandiosa som tillverkar frysta pizzor. Brothers är en klädkedja för män, Beijer säljer byggmaterial över hela Sverige och Butterkick’s är en fest- och maskeradbutik som finns i landets större städer. Svensk Travsport är en organisation som är hemmahörande på Solvalla, där den är huvudorganisation för Sveriges lokala travföreningar.
Efter huvudsponsorerna listar Mustaschkampen de företag som bidrar med över 25000 kr och här återfinns bland annat ATG, OLW, Scorett, Lantmännen, Tork och Stjärnägg och ett femtontal andra företag. Därefter följer alla de företag som bidragit med upp till 25000 kr.